Ifølge en rapport fra analyseselskaberne HarrisX og MoffettNathanson (citeret af Light Reading) er interessen for Apple TV + fortsat lav til trods for nylige forbedringer af udvalget af film og tv-serier, der er tilgængelige på tjenesten.
I juni abonnerede sølle 7% af de amerikanske husstande på Apples streamingtjeneste, en relativt lille forbedring på de 4% ved lanceringen i november. Det er også værd at nævne, at de, der køber en ny Apple-enhed, får en gratis prøveversion af TV +, der varer 12 måneder. Tal viser, at meget få rent faktisk aktiverer Apple TV + streamingtjenesten.
Image: Apple
Apple håber, at det nye Greyhound tilbud yderligere vil øge interessen for Apple TV +. Ifølge Deadline har Tom Hanks krigsfilmen tiltrukket en del af nye abonnenter siden premieren den 10. juli. "Beyond generating the largest opening weekend ever for Apple TV+," lyder det fra Apple, "30% of its viewers were new to the service."
Den mest populære streamingtjeneste er - ikke helt uventet - Netflix, som findes i 73% af de amerikanske husstande. Dette efterfølges af Amazon Prime Video med 52%, Hulu med 36% og Disney Plus med 28%.
Apple arbejder hårdt for at få flere abonnenter til sin streamingtjeneste.
Source & Image credit:
Apple, HarrisX, MoffettNathanson,